Previous Page  3 / 4 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 3 / 4 Next Page
Page Background

Mer RoRo

i framtiden

Position #3 Oktober 2017

flyttas från hårt belastad landsväg till

sjötrafik. Nu ska resultatet av testverksam-

heten utvärderas och optimeras, för en

eventuell fortsättning våren 2018.

- Vi är mycket nöjda med hur verksam-

heten fungerade. Driften gick mycket

bra, och vi har ett bra samarbete med

Oxelösunds Hamn. Vår utmaning inför

framtiden är att nå ut ännu bättre till

kunderna och förändra deras tankesätt.

Många är kvar i gamla vanor och har

ännu inte upptäckt fördelarna att lägga

om mer landtrafik till sjötrafik, avslutar

Rickard.

Daniel Johansson är produktionschef för Terminal på

Oxelösunds Hamn. Han är mycket nöjd med projektet

tillsammans med Finnlines och ser gärna en ökning inom

RoRo-trafik framöver.

Vad var projektets största utmaning?

Att få lastbilslogistiken på plats, och att hitta en bra lösning

för arbetstider. Projektet genomfördes till stor del under

semestermånaderna, men tack vare flexibiliteten i vår

organisation och våra medarbetares engagemang hittade

vi ett effektivt arbetssätt.

Är du nöjd med resultatet?

Jag tycker vi fick till en mycket bra drift tillsammans med

Finnlines. I Oxelösund har vi mycket goda förutsättningar

för RoRo-trafik, med kort insegling och direkt anslutning till

motorväg och järnväg. Idag jobbar vi främst inom bulk

och styckegods, men jag ser gärna en ökning inom RoRo

i framtiden.

Daniel Johansson

Produktionschef Terminal