Verksamhetspolicy
Med respekt för kunden och varandra
Oxelösunds Hamn är ett säkert, kundorienterat och effektivt logistikföretag som med ömsesidig respekt möter kundernas och omvärldens förväntningar genom att alltid sträva efter att göra rätt. Kvaliteten är allas ansvar och vi arbetar med ständiga förbättringar i alla delar av verksamheten genom att fånga upp och återkoppla avvikelser för att lära och förbättra. Vi strävar efter en hållbar miljö, en säker arbetsplats, en bra kamratanda, ett sunt företagsresultat och en bra kundrelation.
1. SÄKERHETEN FÖRST
Oxelösunds Hamn skall vara en trygg och säker arbetsplats för anställda, besökare, entreprenörer och underleverantörer. Vår vision är att säkerhets- och arbetsmiljöarbetet skall ingå som en naturlig del i alla beslut och åtgärder och är allas ansvar. Vår strategi för att uppnå detta mål är att arbeta rutinmässigt och kontinuerligt för att upptäcka och genomföra förbättringsåtgärder. Inrapportering av säkerhetsrisker eller brister i verksamheten ligger till grund för vårt förbättringsarbete.
2. KUNDEN I FOKUS
Våra tjänster ska utföras så att de möter kundens förväntningar. Vi förstår vår roll som en del av en transportkedja och hanterar variationer och avvikelser som en naturlig del av arbetet och möter dem med stor flexibilitet. Vi är öppna och kommunicerar aktivt med kunder och underleverantörer.
3. EFFEKTIVITET
Varje arbetsuppgift utgår från ett bästa arbetssätt. Arbetsplatsens normalläge präglas av ordning och reda.
4. MILJÖ
Miljö är allas ansvar. Företaget arbetar för en hållbar utveckling. Det betyder att vi aktivt verkar för miljöeffektiva lösningar.
5. ÖMSESIDIG RESPEKT
Våra medarbetare, partners och kunder representerar olika kulturer, språk, religioner mm. Vi möter varandra med stor respekt och visar tillit.